U okviru vaše DMO članovi Upravnog odbora služe kao pokretačka snaga koja stoji iza odluka koje ćete vi, kao organizacija, donositi, odgovorni su za usmjeravanje vaše DMO ka ostvarivanju njene misije i služe kao lice organizacije u javnosti. U manjim organizacijama odbor je odgovoran i za svakodnevni rad i rukovođenje organizacijom. Dovođenje članova odbora, rukovođenje i njihov angažman predstavljaju ključne elemente efikasnog upravljanja i razvoja odbora. Ovosedmična lekcija će se baviti načinom angažovanja članova i održavanja efikasnog rada odbora čime se osigurava održiv uspjeh vaše organizacije.
Osim ovosedmične lekcije i vježbe, dalje u tekstu su dati i neki savjeti i preporuke da se osigura efikasan razvoj odbora.
- Pažljivo odaberite članove. Želite da članovi odbora imaju iskustva iz različiih oblasti, kao i da se mogu nositi sa promjenjivom dinamikom upravljanja destinacijom u okviru industrije turizma. Postarajte se da članovi odbora podržavaju i pomažu novim članovima.
- Postavite očekivanja od odbora. Sveukupni cilj upravnog odbora DMO-a je da utvrdi pravac i politike koje na najbolji način zadovoljavaju potrebe članova organizacije. Članovi vašeg odbora će vrlo vjerovatno biti različitih profesija, što znači da je od presudne važnosti da se ta raznolikost razumije i iskoristi kroz postavljanje konkretnih očekivanja. Možete pripremiti priručnik o očekivanim rezultatima rada da bi odboru bilo jasno šta se od njih očekuje.
- Upoznajte nove članove Odbora sa radom organizacije. Koristite urnek/obrazac za upoznavanje novih članova odbora sa radom organizacije sadržan u ovosedmičnoj vježbi i njime obuhvatite sve relevantne informacije koje želite da svaki novi član odbora zna. Iskoristite ovo kao priliku da postavite očekivanja vezana za podršku misiji i viziji organizacije, rad sa drugim članovima odbora, prisustvovanje sastancima odbora, pripremu za sastanke i povezivanje sa zajednicom.
- Rukovodite Odborom. Razumijevanje pojedinačnih odgovornosti je od presudne važnosti za efikasno rukovođenje odborom. Članove odbora treba poticati da tokom svog mandata u odboru komuniciraju, delegiraju, motiviraju i učestvuju. Dinamika tima je temelj uspješne organizacije.
- Izvucite maksimum iz sastanaka. Bilo da su organizirani uživo ili putem interneta, postarajte se da dnevni red bude spreman sedmicu prije održavanja sastanka, počnite i završite sastanak na vrijeme i vodite zapisnik da možete pratiti napredak. Za savjete i preporuke pogledajte 7 tajni uspješnih sastanaka odbora.
- Ocijenite i ponovo ocijenite. Vaš odbor, kao i vaša DMO, stalno uče i razvijaju se. Ovlaštene računovođe u Kanadi predlažu četiri glavne oblasti ocjenjivanja:
vođstvo, procedure i resursi, dinamika i odnosi.
Dodatni resursi i primjeri:
Program razvoja Odbora Ministarstva kulture Alberte, „Razvoj Odbora: Strateško planiranje i upravljanje“ http://www.culture.alberta.ca/bdp/bulletins/StrategicPlanning-print_09.pdf
Program razvoja Odbora Ministarstva kulture Alberte, „Uloge i odgovornosti odbora neprofitnih organizacija” http://www.culture.alberta.ca/bdp/bulletins/RolesResp09-print.pdf
„Okvir za upravljanje javnim agencijama“, februar 2008. http://www.alberta.ca/home/documents/Governance_Framework_web_version.pdf